× Vragen, antwoorden en discussie rondom NIET beroepsinhoudelijke of arbeidsvoorwaardelijke thema's.

Topic-icon Re: Sluikreclame

13 juni 2011 08:05 #24306 door josé
Euh,is dit niet gewoon voordelig reclame maken voor je onderneming?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hendrik

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 juni 2011 13:32 #24307 door hendrik
Ja natuurlijk, José, je hebt volkomen gelijk! Ik zie hier wel vaker berichten die eigenlijk een vorm van sluikreclame zijn - hetzij door een linkje, hetzij door het noemen van de naam van een bedrijfje. Wat mij betreft horen dergelijke advertenties ook gewoon in de advertentiekolommen thuis.

Vriendelijke groet,
Hendrik.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 juni 2011 15:23 #24308 door mariëlle
José, helemaal mee eens. Ik begrijp niet dat er geen moderator is, die dit soort berichten weghaalt. Hetzelfde geldt ook voor mensen die bij ieder bericht de naam van hun bedrijf noemen, zoals Pim van der Most bijvoorbeeld. Vind ik ook eigenlijk niet kunnen.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 juni 2011 16:17 #24309 door moderator
Alle berichten worden nagelopen. Vrijwel dagelijks worden er berichten verwijderd.

Primaire reclame zal altijd verwijderd worden of ik moet iets over het hoofd zien. Het is wat lastiger als mensen binnen een inhoudelijk bericht ook een verwijzing maken. Soms is dit zinvol, soms niet....

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee als mensen hun bericht ondertekenen met hun naam en de naam van hun bedrijf. Dit geeft ook een stukje duidelijkheid m.b.t. de bron. Het is wat anders als mensen ook gaan linken of hier een uitgebreide omschrijving geven.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 juni 2011 16:23 #24311 door hendrik
Bedankt voor de ingreep en voor het bericht, want daardoor is het duidelijk aan welke criteria berichten moeten voldoen. Ik heb er ook bezwaar tegen als mensen in het forum een link plaatsen naar hun commerciële website.
Hendrik.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 juni 2011 16:40 #24312 door mariëlle
Moderator, dank voor de uitleg!

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 juni 2011 16:50 #24313 door moderator
Graag gedaan!

Meer informatie tref je ook op site.zorgportaal.nl/index.php/informatie...n/gedragscode-forums

Ontvang altijd graag feedback en sta open voor aanvullingen of andere gedachten.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 juni 2011 16:50 - 13 juni 2011 16:54 #24314 door PimvdM
Omdat ik hier specifiek genoemd word wil ik toch reageren.

De reden dat ik met mijn bedrijfsnaam reageer is inderdaad deels een stuk promotie, maar ook zeker het duidelijk maken vanuit welke situatie ik reageer.

Ik snap best met de grote hoeveelheid aan opdringerige reclame van dit moment en de groeiende allergie die er bij veel mensen daartegen is dat er weerstand is om zo reclame te krijgen voorgeschoteld, hoe subtiel deze ook is.

Daarentegen staat dat mensen die zorg nodig hebben graag zo goedkoop mogelijke zorg willen hebben die wel van hoogstaande kwaliteit is en liefst volledig aangepast aan hun situatie. Die zorg lever ik ook. En voor een tarief dat zoveel lager is dan zorginstellingen dat leveren dat er sprake is van een groot verschil in kosten.

Het adverteren op websites als deze is schreeuwend duur en vaak erg weinig effectief (de meeste mensen blokkeren begrijpelijkerwijs de advertenties). Het kostenplaatje moet ergens terugverdiend worden wat maakt dat de tarieven omhoog moeten als dat de enige weg zou zijn.

Dat ik dus kosten bespaar door gratis informatie weg te geven en daarmee een stukje goedkope promotie te doen is daarmee een effectief middel gebleken om zorg te leveren tegen veel lagere kosten dan gebruikelijk. Volgens mij is het een win win situatie.

Ik snap dat jullie het misschien vervelend vinden. Als ondernemer moet je wel je eigen praktijk promoten omdat zonder klanten er geen geld binnenkomt, in tegenstelling tot de vaak luxe positie die mensen in loondienst hebben.
Ik hoop dat jullie daarmee een stukje flexibiliteit en begrip kunnen opbrengen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Moderators: moderator