× Vragen, antwoorden en discussie rondom NIET beroepsinhoudelijke of arbeidsvoorwaardelijke thema's.

Topic-icon Sneewoverlast en werken in de thuiszorg

13 jan 2011 10:40 #23540 door zuster1980
Dat is zeker een goed idee, ik ga er direct mee aan de slag! Dank je wel, de winter duurt nog wel even. Al heb je nu meer aan een regenpak.... Zijn via webwinkel anwb uitverkocht zie ik, jammer, even verder zoeken.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

13 feb 2011 22:31 #23741 door
Het ligt echt aan het soort thuiszorg waar je werkt. Ik ben er heilig van overtuigd dat de meeste reguliere thuiszorgorganisaties niet zo flexibel zijn, terwijl ze het wel verwachten van personeel. Een vriendin van mij is uiteindelijk toen ze de kans kreeg gaan werken bij Buurtzorg en dat is echt een goede werkgever waar veel te bespreken is omdat je zelfsturend werkt en veel kunt overleggen met collega's. Geen bureaucratisch geneuzel met werkvoorbereiders...wat een giller, alsof verzorgenden en wijkverpleegkundigen zelf niet hun routes kunnen plannen en kunnen bepalen hoelang ze erover doen om een kous aan te trekken. In haar team hadden ze de routes aangepast en korter gemaakt. Dit vergde wel wat flexibiliteit en moesten mensen wel extra werken. het voorkwam dat mensen te lang bezig waren met hun werk. En onvoorzien overwerk = nu eenmaal overwerk, dat konden ze betaald nemen. Mijn vriendin zegt: de thuiszorg moet op de kop krijgen door personeel zelf, dus: pik het niet meer en solliciteer allemaal massaal naar Buurtzorg.

Jammer dat ik een GGZ werker ben, zou zo solliciteren. Helaas heb ik geen somatische kennis. De thuiszorg lijkt mij echt wel leuk!

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

20 feb 2011 15:01 #23774 door Zon
helaas was iets van 2 wk terug een weeralarm in overijssel. Spiegelglad door ijzel. Wegen afgesloten, ivm ongelukken. Maar toch werd ons verplicht te gaan rijden!!!

Ik heb dit nu bij de OR neergelegd, met de vraag, wanneer we mogen we aan onze eigen veiligheid denken? Want als wij een ongeluk krijgen, krijgen de clienten helemaal geen zorg.
Ook aangekaart dat het snel tijd werd, voor slechtweer beleid. Zodat clienten en personeel weten wat te doen. Wat hier allemaal uit gaat komen , weet ik nog niet.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.