× Vragen, antwoorden en discussie m.b.t. het werken binnen de zorgsector, arbeidsvoorwaarden, e.d.

Topic-icon Onkostenvergoeding mobiele telefoon thuiszorg

27 feb 2013 00:11 #25930 door geetje
Zoals het bij Lisa2 werkt, zo werkt het bij mij ook. Een thuiszorgorganisatie in Brabant.
Het is natuurlijk niet goed als je alles thuis moet printen en prive telefoon gebruiken zonder vergoeding. Het lijkt mij op deze manier een zeer slechte organisatie.

Misschien een leer voor mensen die gaan solliciteren bij een zorgorganisatie (en dan misschien specifiek thuiszorg):
Vraag hoe het zit met dit soort zaken.
Is er een kantoor waar je terecht kan om dingen te regelen/printen/telefoneren?
Hoe zit het met inklokken/uitklokken bij clienten?

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

03 mrt 2013 14:12 #25936 door user_6949
Replied by user_6949 on topic Onkostenvergoeding mobiele telefoon thuiszorg
Intrieste arbeidsomstandigheden is mijn voorzichtige conclusie.
Organisaties die dankbaar misbruik maken van de omstandigheden:
Waar vind je nog werk en als je werk hebt dan heb je maar akkoord te gaan met onze voorwaarden.
Ik mmis in alle reacties de optie om dit onderwerp voor te leggen aan de ondernemingsraad (als die er tenminste is.)En als je lid bent van een vakbond dan zou ik dit onderwerp daar zeker ook aan voorleggen en om hulp en advies vragen.
Heb nog even zitten googlen en CAO gevonden, maar over dit soort details vond ik niets.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

03 mrt 2013 16:32 #25938 door Maya
Ben al een tijdje weg binnen TSN. Werk nu bij een organisatie die beter faciliteert en iedere wijkverzorgende of verpleegkundige krijgt eigen mobiel waarop alles instaat. (routes, gegevens e.d) Ideaal. Het kan wel.

TSN staat gewoon slecht aangegeven als thuiszorgorganisatie. Ze staan al onder verscherpt toezicht inspectie las ik laatste ergens op internet. Ze hadden toen ik er werkte niet eens een OR, ondanks dat ze meer dan 150 medewerkers hadden. Dit had ik al onderzocht. Alles verliep via zo'n bureau in Almelo die van niets wisten.

Ze prediken net als Buurtzorg te werken, kleinschaligheid, opgericht door hulpverleners nou forget it....Moederbedrijf is Asito en die is net zo asociaal naar medewerkers dus pas op voordat je solliciteert. Toen ik zei dat kloksysteem feitelijk helemaal niet zo gek is zeiden ze doodleuk dat ze personeel niet willen controleren zoals vele thuiszorgorganisaties. Gewoon blij maken met een dode mus...ja gebruik je eigen mobiel maar...Nee, wij willen niet zo als reguliere thuiszorgorganisaties werken en inmiddels zijn ze een stuk asocialer dan menig reguliere thuiszorgorganisatie...Je eigen mobiel gebruiken, het is van het zotte en moet maar bekend worden via fora o.i.d. dat TSN zich hieraan schuldig maakt...

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

04 mrt 2013 14:37 #25939 door lisa2
Hoi,
In het begin toen we net de telefoon kregen om in/uit te loggen bij de Client hadden we wel aversie hier tegen . En inderdaad het gevoel dat BIG Brother ons aan het controleren was.
Maar het scheelt een hoop administratie en papieren rompslomp.
Adressen ,contactpersonen, huisartsen alles staat in de telefoon die je natuurlijk vanwege de privacy eerst moet activeren met de touch key zodat vreemden niet bij de gegevens kunnen.

Maya fijn dat je het nu beter voor elkaar hebt gekregen en goed dat je dit aan de kaak stelt.

groetjes Lisa

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

05 mrt 2013 16:42 #25941 door Maya
Hoor dat Beter Thuis Wonen (thuiszorgorganisatie in het oosten/noorden van het land) het al niet veel beter doet. Ook daar moeten medewerkers gebruik maken van hun eigen mobiele telefoon en parkeerkaartjes uit eigen zak betalen.

Het is van het zotte...

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.