× Vragen, antwoorden en discussies m.b.t. (aan de zorg gerelateerde) beroepsinhoudelijke zaken, waar geen ander forum voor beschikbaar is.

Topic-icon opname informatie revalidatie / reactivering / stroke afdeli

17 okt 2003 11:38 #5260 door Anonymous
Hallo ,

Ik zit in het laatste jaar SPW BBL en heb als eindopdracht gekozen voor het onderwerp ; opname en of afdelings informatie voor de client en / of familie, met name voor de revalidatie / reactivering / stroke afdeling van het verpleeghuis

Ik werk zelf op een revalidatie / reactivering / stroke afdeling in het verpleeghuis en heb ervaren dat de informatie die clienten in het ziekenhuis op de neurologie afdeling ontvangen over de afdeling in het verpleeghuis waar ze naar toe gaan verre van duidelijk en / of volledig is , client en / of familie komt vaak met hele andere verwachtingen en een ander beeld bij ons op de afdeling , en ook op de afdeling is de informatie die de client en/ of familie verwacht niet volledig genoeg of niet terug te lezen in bijvoorbeeld een afdeling / opname boekje

Mijn onderzoek is dan ook gericht op ;

Welke informatie is voor de client en / of familie belangrijk , wat moeten ze weten
wat vindt de client en / of familie zelf belangrijk , wat verwachten ze zelf
Op welke manier wenst de client en / of familie deze informatie te krijgen

Bestaan er voor dit onderwerp mischien enquete formulieren in een verpleeghuis of ziekenhuis , en hoe wordt er in andere verpleeghuizen en / of ziekenhuizen gewerkt met opname / afdelings informatie naar de client en / of familie , en is deze duidelijk en / of volledig genoeg ??

Ik hoop dat ik reacties krijg van jullie kan zodat ik me meer kan verdiepen in het onderwerp ,

alvast bedankt hiervoor!

Groetjes Patricia

[%sig%]

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

17 okt 2003 20:54 #5261 door Anonymous
Hoi Patricia,

Ik ben sinds kort werkzaam op de afdeling neurologie in het AMC. En ik moet toegeven dat wij als verpleegkundige inderdaad weinig informatie mee geven aan patienten en familie. Meestal zorgt de maatschappelijk werkster of de transver verpleegkundige voor de nazorg en het ontslag. Misschien is het een idee om deze mensen te raadplegen ?
Wel ben ik van mening dat zowel patienten als familie op de de onze afdeling nog niet zo bezig zijn met waar ze naar toe gaan en wat een verpleeghuis inhoud. Immers ze weg uit het ziekenhuis en dan is het allang goed. Omdat ze dan waarschijnlijk het gevoel hebben om vooruit, naar de toekomst te kijken. Pas als men is aangekomen in het verpleeghuis krijgt men een echt beeld van een verpleeghuis.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groetjes Linda

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

21 okt 2003 20:41 #5262 door Anonymous
Hoi Linda ,

bedankt voor je reactie , ik heb toevallig een gesprek gepland met de maatschappelijk werkster van onze afdeling , en ik ga een bezoek brengen aan de Neurolgie afdeling van het ziekenhuis in mijn woonplaats waar vaak de clienten van de afdeling waar ik werk vandaan komen, ik hoop hiermee verder te komen !

Groetjes van Patricia.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

25 okt 2003 13:03 #5263 door Anonymous
hallo patricia

ik werk ik een zorg en reactiveringscentrum en herken je verhaal wel.
bij ons is het zo dat als clienten met ontslag gaan wij hen een enquete sturen met daarin allerlei vragen over de zorgverlening.
ook vragen wij daarin naar de informatie vooraf ( dus voor opname) en naar ons informatieboekje.
uit deze gegevens is toen gebleken dat ons info boekje ook niet in orde was, wij hebben toen samen met de medewerkers, de enquete formulieren een nieuw boekje gemaakt, en tegenwoordig krijgen wij minder klachten over onze informatievoorziening.

wat bijvoorbeeld heel handig is dat clienten die een indicatie krijgen van het indicatieorgaan altijd zelf een keuze aan mogen geven voor welk verpleeghuis zij kiezen, de client zelf en/ of de familie kunnen bij ons altijd van te voren komen kijken in het verpleeghuis.
zij worden dan rondgeleid door een gastvrouw die speciaal hiermee belast is en alle informatie kan geven die de client wenst.

misschien kan je er wat mee

groetjes noelle

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

28 okt 2003 19:22 #5264 door Anonymous
Hallo Noelle ,

bedankt voor je reactie ! , ik wil ook graag op de afdeling waar ik werk een enquete gaan houden onder de clienten / familie over de informatie die ze krijgen voor dat ze op de afdeling komen , en op het moment dat ze op de afdeling zijn ( ik moet hier alleen nog een formulier voor maken want deze hebben wij niet op de afdeling )

is het misschien mogelijk dat ik een enquete formulier van jouw werkplek kan krijgen om eens te kijken hoe deze er uit ziet , misschien kan ik hier wat ideeen mee op doen voor het maken van een eigen enquete formulier voor de afdeling waar ik werk

en kan ik ook een oud en een nieuw info boekje van je krijgen , om eens te zien hoe deze veranderd is ? omdat ik dit met het info boekje van de afdeling waar ik werk ook ga doen


alvast bedankt voor de moeite !

Groetjes van Patricia

P.S ;

mochten er mensen zijn die dit lezen , en die ook z'on enquete formulier of een oud en / of een nieuw info boekje van de afdeling ( revalidatie , reactivering , stroke in een verpleeghuis ) hebben liggen zijn deze ook van harte welkom bij mij!!

mijn adres is ;

Patricia Wassink
Gerstdreef 101
7006 LL
Doetinchem

Groetjes van Patricia

[%sig%]

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

18 nov 2003 17:11 #5265 door Anonymous
hallo Noelle ,

Jammer dat je niet gereageerd hebt op mijn vraag aan jouw , misschien kun je dit alsnog doen ?

bedankt , groetjes van patricia.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.