Leden netwerk
ZorgPortaal.nl

Menu - Forum's

(advertentie)
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vragen, antwoorden en discussie m.b.t. zorgprofessionals in opleiding.

Onderwerp: Delier

Delier 11 mei 2009 13:00 #20851

Hallo Allemaal,

Ik werk in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem en doe momenteel
de verkorte opleiding niveau 4.
ik moet een scriptie maken en werk nu op de afdeling urologie
ik doe mijn scriptie over een delier post OK
hebben jullie veel ervaring met een delier post OK en hoe gaan ze
daar bij jullie in het ziekenhuis mee om?? :huh:

groetjes antoinette peters
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Delier 11 mei 2009 19:43 #20852

hoi antoinette,
Bij opname word al een inschatting gemaakt of de patient een verhoogd risico heeft om een delier te krijgen. (delier in de voorgeschiedenis,geheugenproblemen,fors medicijn/opiatengebruik,hoge leeftijd)Er wordt gestart met een verpleegplan: Best Supportive Care. Dit houdt in dat in kaart wordt gebracht of de patient zintuiglijke stoornissen heeft zoals slechthorend-,slechtziend zijn. familie wordt gevraagd om vertrouwde spulletjes mee te brengen van thuis zoals fotos een horloge of wekker,eigen hoofdkussen en gewone kleding.Familie wordt ook voorgelicht over het delier en krijgen een voorlichtingsfolder mee. De slaapgewoontes worden nagevraagd(middagdutje ja of nee etc) en er wordt per dienst een DOS schaal ingevuld. als duidelijk is dat er verhoogd risico is wordt ook de geriater al in consult gevraagd en vaak wordt dan al gestart met haldol wat ook een aantal dagen post ok wordt gegeven. ook wordt de patient pre ok al in een zo goed mogelijk vochtbalans gebracht dmv infuus.Soms echter wordt patient toch delirant en dan worden naast deze maatregelen soms ook VBIs toegepast zoals de zweeds band. Als familie hier ernstige bezwaren tegen heeft mogen ze bij de patient blijven om mede een oogje in het zeil te houden.
succes met je opdracht
groet Jose
  • josé
  • josé's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum lid
  • Ontvangen bedankjes 11

Delier 18 mei 2009 20:51 #20853

Hoi Antoinette,

Ik heb woensdag waarschijnlijk meer tijd en zal dan proberen te reageren.

Delier 20 mei 2009 16:39 #20854

<!--quoteo(post=21138:date=11-05-2009, 21:43:name=jose)--><div class='quotetop'>QUOTE(jose @ 11-05-2009, 21:43) <a href="index.php?act=findpost&pid=21138"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->hoi antoinette,
Bij opname word al een inschatting gemaakt of de patient een verhoogd risico heeft om een delier te krijgen. (delier in de voorgeschiedenis,geheugenproblemen,fors medicijn/opiatengebruik,hoge leeftijd)Er wordt gestart met een verpleegplan: Best Supportive Care. Dit houdt in dat in kaart wordt gebracht of de patient zintuiglijke stoornissen heeft zoals slechthorend-,slechtziend zijn. familie wordt gevraagd om vertrouwde spulletjes mee te brengen van thuis zoals fotos een horloge of wekker,eigen hoofdkussen en gewone kleding.Familie wordt ook voorgelicht over het delier en krijgen een voorlichtingsfolder mee. De slaapgewoontes worden nagevraagd(middagdutje ja of nee etc) en er wordt per dienst een DOS schaal ingevuld. als duidelijk is dat er verhoogd risico is wordt ook de geriater al in consult gevraagd en vaak wordt dan al gestart met haldol wat ook een aantal dagen post ok wordt gegeven. ook wordt de patient pre ok al in een zo goed mogelijk vochtbalans gebracht dmv infuus.Soms echter wordt patient toch delirant en dan worden naast deze maatregelen soms ook VBIs toegepast zoals de zweeds band. Als familie hier ernstige bezwaren tegen heeft mogen ze bij de patient blijven om mede een oogje in het zeil te houden.
succes met je opdracht
groet Jose<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jose
bedankt voor je reactie hier kan ik al wat mee ga me er verder in verdiepen
groetjes antoinette :D
Moderators: moderator
Tijd voor maken pagina: 0.920 seconden

Menu - Forum's

(advertentie)

ORGANISATIE in de spotlight...

PROF, Ondersteuning van Zorgprofessionals

Lees Meer

(aanbieding)

Lepeltje met insigne A-verpleging

In 1921 treedt de Wet op de Ziekenverpleging in werking en wordt het verple ...

Lees Meer

ORGANISATIE in de spotlight...

HR Servicedesk

Prettig Geregeld!

Lees Meer

(aanbieding)

Ansichtkaarten Wijkverpleging

Nieuw in de webwinkel. Een set prachtige ansichtkaarten met historische bee ...

Lees Meer