vrijdag 10 september 2010
ZorgPortaal.nl forum
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreer.    Wachtwoord verloren?
Vragen, antwoorden en discussie m.b.t. het werken binnen de zorgsector, arbeidsvoorwaarden, e.d.
Ga naar onderkant
TOPIC: actie voeren
marja2
Starter
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:actie voeren 2 maanden geleden Karma: 0
Er zijn grote verschillen. Ik ben gestart als ziekenverzorgster in een verpleeghuis. Hier was het heel hard werken en was niks mogelijk. Hierna ben ik de B-opleiding gaan doen en kwam als eerste op de ouderenpsychiatrie. Ik snapte toen niet dat men daar klaagde over de werkdruk. Later ook binnen de forensische psychiatrie gewerkt via uitzendbureau. Dit was luxe...

We kiezen er blijkbaar voor om onze ouderen de minste zorg te geven en de boeven de beste zorg te geven. Voor Holleder werden de beste cardiologen ingevlogen. Ik heb dit nooit gesnapt...

Dit gaat ook een beetje op voor de medewerkers. Hoe minder opleiding, hoe harder je mag werken...

Actie zal w.s. de meeste aandacht krijgen als je dit doet in de gevangenis of zoiets...

Gelogd Gelogd
  reageren is mogelijk als geregistreerde bezoeker.
geetje
Zilver lid
graphgraph
Triest he, Marja?
Mensen die hun hele leven hard gewerkt hebben. De oorlog meegemaakt hebben. Na de oorlog alles opgebouwd hebben. Daar is nu niks voor over.
Ik blijf het een onbegrijpelijk iets vinden.
Maar ja, actie voeren in de gevangenissen?
Daar is dus voldoende geld voor alles. En dan raakt het Nederlandse publiek helemaal over de rooie. Die vinden al dat gevangenen een luxe positie hebben. Wat ook zo is als je de ouderen ziet.
Nee, het zal echt in de verpleeg of verzorgingstehuizen of de thuiszorg moeten zitten, vermoed ik.
Het mooiste is als het een ludieke actie is.
Die zwarte kleding is leuk bedacht.
Of geen schrijfwerk en wel gaan wandelen.
Maar de mooiste vind ik nog om de keukens te vragen mee te doen.
Gaan we een week lang lekker eten. Of langer, als het nodig is.

Gelogd Gelogd
grootmoedertje
Senior lid
graphgraph
nou marja,die angst hebben velen met jou.ik ook.wat als ik zorgafhankelijk wordt in de toekomst?Krijgen wij geen bonus maar een pil van Drion denk ik.Zijn ze meteen van al die oudjes af.En ja het is schandalig de oude generatie te behandelen als een stuk vuil.Afgedankt en in een hoek gezet.Wij moeten niet alleen in actie komen ,maar ook familie van bewoners die zzien wat er gebeurd met zijn/haar moeder/vader.De klachten worden op de werkvloer neergelegd,wij krijgen het over ons heen,maar we kunnen er zo weinig mee.Als je soms hoort wat familei regen je zzegt?en dan moet je ook nog vriendelijk blijven en vooral het boetekleed aantrekken.Misschien dat de zorgverleners en familie samen meer bereiken,maar daar komt die vraag weer hoe?????

Gelogd Gelogd
marja2
Starter
graphgraph
De meeste bewoners hebben kinderen. Als mijn moeder in een verpleeghuis zou komen zou ik er bijna alles voor over hebben om ervoor te zorgen dat zij goede zorg ontvangt. Dit moet toch opgaan voor meer mensen...

Zijn er geen bekende Nederlanders die een moeder of vader in een verpleeghuis hebben en die zich hiervoor wil inzetten?

Hoe zit dit met de beleidsmakers?

Ik zou zeggen geen particuliere zorg meer voor deze mensen!

Gelogd Gelogd
geetje
Zilver lid
graphgraph
Tsja, mijn moeder zit dus in een verpleeghuis. En natuurlijk vecht ik ook voor haar voor goeie zorg. Maar er is dus gewoon geen tijd. En aangezien ik één van de jongste kinderen daar ben, blijft het lastig: ik zit altijd weer in een spagaat tussen mijn kinderen, mijn moeder, mijn man, en mijn werk. Dus ik moet veel overlaten aan de zorg.
Maar pijn doet het wel, te zien dat er gewoon niet voldoende tijd is voor alles.

Tsja, en dan komt de klasse weer tevoorschijn. Zodra jij geld hebt kun je meer zorg inkopen. En dat, dat word nog veel erger de komende jaren!

Gelogd Gelogd
Ga naar bovenkant
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow