woensdag 08 september 2010
ZorgPortaal.nl forum
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreer.    Wachtwoord verloren?
Werken in de zorg met lange mouwen.
(1 bekijkt) 1 Gast
Vragen, antwoorden en discussies m.b.t. (aan de zorg gerelateerde) beroepsinhoudelijke zaken, waar geen ander forum voor beschikbaar is.
Ga naar onderkant
TOPIC: Werken in de zorg met lange mouwen.
Frank1981
Starter
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Werken in de zorg met lange mouwen. 1 Maand, 4 weken geleden Karma: 0
Hallo,

ik ben al jaren werkzaam in de commerciële sector. Ik overweeg nu om mezelf om te scholen naar een functie binnen de zorg.

'Probleem' is dat mijn beide onderarmen getatoeëerd zijn. In mijn huidige functie is dat geen probleem, ik draag immers toch een pak met lange mouwen.

Ik vind het dus ook geen bezwaar om in de zorg te werken met lange mouwen. Ik weet echter dat het op basis van de hygiëne vaak een vereiste is om met korte mouwen te werken, bijvoorbeeld in het ziekenhuis.

Ik realiseer me dus dat dit een zeer beperkende factor is qua het kiezen van een functie waarin ik graag werkzaam zou zijn.

In welke functies binnen de zorg zou het wel mogelijk zijn om met lange mouwen te werken? (ik zou het liefste werken in de ouderenzorg).

Gelogd Gelogd
  reageren is mogelijk als geregistreerde bezoeker.
geetje
Zilver lid
graphgraph
Re:Werken in de zorg met lange mouwen. 1 Maand, 4 weken geleden Karma: 0
Goh, dat is een apart probleem. Hoewel ik vermoed dat het probleem minder groot is dan jij denkt.
Waarom?
Veel verpleeg en verzorgingstehuizen werken niet mee met uniformen, dus dan heb je ook geen probleem met korte mouwen. Het enige is dat het in heel veel van die huizen behoorlijk warm is, en ja, dan is lange mouwen minder prettig.
Maar ook denk ik dat veel mensen het geen probleem vinden, tatouages. Je ziet tegenwoordig van alles in de zorg. Van tatouages tot piercings.

Ik zou dus zeggen: ga solliciteren, en zie wat er van komt.
Succes!!

Gelogd Gelogd
Frank1981
Starter
graphgraph
Hallo Geetje,

dank voor je reactie.

Ik ben wel gewend aan warmte,daarbij maakt het me niet zoveel uit of ik korte of lange mouwen draag. Ik vind het wel prettig als ik sowieso mijn eigen kleding kan dragen overigens.

Ik weet niet in hoeverre er een tolerantie t.o.v. tatoeages in de zorg is, maar ik werk zelf liever met lange mouwen. Dit omdat ik denk dat je anders toch een bepaald beeld oproept bij bewoners, zeker in de geriatrie.

Gelogd Gelogd

Laatste bewerking: 11/07/2010 15:27 Door Frank1981.
jolanda
Starter
graphgraph
Een tatoeage lijkt mij een minder probleem dan lange mouwen dragen. Inderdaad ivm met hygiene zijn lange mouwen niet wenselijk. Ik denk dat je altijd mensen zult tegenkomen die niet tolerant staan tegenover tatoeages (ik heb zelfs wel eens kritiek gehad omdat ik een broek droeg) maar dat is niet alleen voorbehouden aan ouderen en is toch de mening van die persoon. De meeste ouderen van nu hebben de jaren 60 meegemaakt en dat was toch de periode van hippies en andere veranderingen. Ik denk dat het ook ligt aan waar je gaat werken in de randstad of in de ablasserwaard. Ook de zorgsetting hun visie ed. Ik kan zeggen dat ik als wijkverpleegkundige toch heel veel vooruitstrevende ouderen tegen ben gekomen zelfs met piercings of een bijzondere achtergrond die ook niet erg conservatief was.
Daarbij krijg je niet alleen te maken met bejaarden maar ook met somatisch zieken en die zijn niet allemaal bejaard.

Gelogd Gelogd
:-:daphne:-:
Starter
graphgraph
Re:Werken in de zorg met lange mouwen. 1 Maand, 3 weken geleden Karma: 0
Persoonlijk vind ik een tatoeage geen probleem. Precies wat hierboven ook verteld werd, inmiddels werken er veel mensen in de zorg die een tatoeage of piercing hebben die zichtbaar is voor de omgeving.
Daarnaast zijn er ook genoeg bewoners die zelf ook tatoeages hebben (bij ons op de afdeling 2 van de 8 cliënten).

Eens met mijn voorgangers, gewoon solliciteren en kijken wat er van komt!

Wat maakt trouwens dat je je om wilt scholen als ik vragen mag.

Gelogd Gelogd
marielle82
Starter
graphgraph
Re:Werken in de zorg met lange mouwen. 1 Maand geleden Karma: 0
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...wat maakt het dat je de zorg in gaat?

Gelogd Gelogd
Ga naar bovenkant
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow