woensdag 08 september 2010
ZorgPortaal.nl forum
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreer.    Wachtwoord verloren?
ik weet het niet....helphelp
(1 bekijkt) 1 Gast
Vragen, antwoorden en discussies m.b.t. (aan de zorg gerelateerde) beroepsinhoudelijke zaken, waar geen ander forum voor beschikbaar is.
Ga naar onderkant
TOPIC: ik weet het niet....helphelp
rilana
Starter
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
ik weet het niet....helphelp 6 maanden geleden Karma: 0
Hallo Allemaal. Ik zit niet heel vaak op dit forum, maar ik wil toch iets kwijt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik volg sinds september 2008 de opleiding voor verzorgende niv.3 en ben te werk gesteld in een verzorgingshuis. Ik heb er nooit lucht o.i.d. van gekregen dat we tussentijds moesten gaan ruilen van werkplek, dit staat trouwens ook niet in mijn contract. Nu heb ik in oktober 2009 te horen gekregen dat ik moest gaan ruilen. Omdat in ons verzorgingshuis ook 2 afdelingen zitten van KleinSchaligWOnen, hebben ze besloten dat ik moest gaan ruilen. De collega van KSW moest naar de gewone afdelingen en ik moest naar de KSW afdelingen.
Ik moest 1 januari 2010 starten.
(De andere 2 collega's die ook in onze regio vallen hoefden trouwens niet te ruilen.)
Ik ben dus in de 1ste week van januari 2010 begonnen op KSW. Na een week of 2 begon ik s'nachts slecht te slapen, kreeg ik last van moeheid en van kwaad tot erger, was en bleef ik moe, kreeg dikke wallen onder mijn ogen en bleef ik de hele dag toe hoofdpijn houden. Op een gegeven moment, na 2 weken, ben ik naar de huisarts gegaan en hij vreog me vanalles en uiteindelijk vroeg hij ook of er op mijn werk wat was veranderd. Ik vertelde hem dat ik per 1 januari dus naar KSW was gegaan. Hij zei toen gelijk, nou meid, dan ben je geestelijk erg meo en kun je het geestelijk niet aan om op kleinschaligwonen te werken. Ik vroeg toen wat ik er aan moest doen en hij zei dat ik het met mijn leidinggevende erover moest hebben. Ik heb toen een afspraak gemaakt met mijn praktijkbegeleider en heb het daar met haar over gehad. Ze vroeg me wat ik nu precies wou, en ik vertelde haar dat ik het allerliefst gewoon terug naar de afdeling wou. Ze heeft gelijk met mijn leidinggevende een afspraak gemaakt en ik heb me de week erna ziek gemeld. Ik kon het niet meer. Ik had al weken niet meer genoeg geslpaen en was gewoon op. Ik ben naar de dokter gegaan en heb van hem slaapmiddel ( lormetzepam) gekregen waar ik ondertussen 1,5 van inneem. Vorige week heb ik contact gehad met mijn praktijkbegeleider en zij heeft me verteld dat ik niet terug kan naar de afdelingen omdat de PG in de opleiding hoort te zitten. Ze had dit ook met haar leidinggevende besproken.
Ik heb gezegt dat ik me er dan maar bij neer leg, maar als ik er aan denk, krijg ik alweer hoofdpijn. Morgen ga ik 4 uurtje werken op therapeutische basis, ik hoop dat ik niet te veel hoofdpijn krijg.

Maar ik vraag me af.... waarom ze mij niet terug kunnen plaatsen op de gewone afdeling, het is tenslote maar nog tot juli want dan ben ik klaar met mijn opleiding en waarom ze het mij nog moeilijk moeten maken. Ik ben een goeie leerling, werk hard om alles te doen en ben nooit ziek. Wat verwacht mijn werkgever van zijn "gezond" personeel, ik ben er goed ziek van geworden.

Wie kan mij advies geven, raad geven, ik weet het niet meer. Ik durf het ook neit hogerop te zoeken, ben toch wel bang voor ontslag o.i.d.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en wil jullie alleen al bedanken voor het lezen van mijn verhaal. Het is eigenlijk nog veel langer, ik heb me een beetje ingehouden .

Groetjes en bedankt Rilana

Gelogd Gelogd
  reageren is mogelijk als geregistreerde bezoeker.
wieteke
Zilver lid
graphgraph
Re:ik weet het niet....helphelp 6 maanden geleden Karma: 0
dag Rilana,

dat is wel een vervelende situatie. Je geeft in je verhaal echter niet aan wat nou precies het probleem is. Waardoor heb je slapeloze nachten en hoofdpijn. Wat is er voor jou op deze afdeling zo vervelend dat je al na twee weken zoveel klachten hebt dat je niet verder kunt? Als je kunt aangeven wat precies de aanleiding van je klachten is dan kun je dáár ook wat aan doen. Het slikken van slaappillen en je ziek melden geeft misschien wel even rust maar het lost voor jou het probleem niet op.
Probeer te achterhalen wat het echte probleem is (waarschijnlijk weet je dit wel al) en probeer daar samen met je leidinggevende en je praktijkbegeleider een oplossing voor te zoeken.
Veel succes en succes met de afronding van je opleiding.

Gelogd Gelogd
geetje
Zilver lid
graphgraph
Re:ik weet het niet....helphelp 6 maanden geleden Karma: 0
Tsja, dit is dus wel een normale situatie, ruilen van werkplek.
Ik ben ook bezig met IG en ga binnenkort naar mijn 3e werkplek. Oké, ook niet altijd leuk, maar je leert er wel veel van, toch? En als IG'er moet je tenslotte breed inzetbaar zijn.
Zoals Wieteke al schreef is het goed om uit te zoeken wat er mis is, dat je zoveel klachten krijgt. Dat zou toch niet moeten, met een gewone afdeling. Want ook KSW is tegenwoordig "gewoon".

Succes en laat nog eens wat horen, he?

Gelogd Gelogd
rilana
Starter
graphgraph
Re:ik weet het niet....helphelp 2 maanden geleden Karma: 0
Hoi.

IK ben in Maart nog ziek gebleven, maar heb op therapeutische basis gewerkt. Ik werk nu nog steeds op KleinSchalig Wonen, maar ga per 1 september weer beginnen op de "normale" afdelingen. Gelukkig.
Ik heb de opleiding met succes afgesloten en ga dinsdag de 13 juli mijn diploma en mijn speldje ophalen.

Ik ben blij met het feit dat ik het toch maar weer heb gedaan. Ik heb door gezet en het was ECHT niet makkelijk, maar ik heb mijn draai gevonden en ben blij dat ik na augustus de deur van KleinSchalig wonen voorgoed achter me dicht kan trekken.
Petje af voor de collega's die er al jaren werken.
Maar ieder zijn eigen specialiteit.

Groetjes van RIlana

Gelogd Gelogd
Ga naar bovenkant
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow